loading...
بهترین مطالب اینترنت
میثم رحیمی بازدید : 552 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (1)

کار با تصاویر

 

همانطور که در درس های قبل اشاره کردیم، گزینه هایی که در زبانه Insert وجود دارند، برای درج کردن اشکال، جدول ها و تصاویر در نرم افزار Word به کار می روند.

در درس قبل با درج جدول آشنا شدیم. در این درس کار با تصاویر را خواهیم آموخت.

برای درج تصویر، از زبانه Insert گزینه Picture را انتخاب می کنیم. بعد از انتخاب این گزینه، پنجره ای باز می شود که می توانید عکس مورد نظرتان را از حافظه کامپیوترتان انتخاب و گزینه Insert را کلیک کنید.

بعد از درج یک تصویر در نرم افزار، زبانه Format ظاهر می شود که گزینه های مربوط به این زبانه، برای ویرایش تصویر به‌کار می روند.

این گزینه ها را از چپ به راست بررسی می کنیم.

 

گزینه Brightness
از این گزینه برای تنظیم روشنایی تصویر استفاده می شود. هر چه درصد بالاتر باشد، تصویر روشن تر و هر چه درصد پایین تر باشد (درصد منفی) تصویر تاریک تر می شود. درصد صفر نیز تصویر را به صورت عادی نشان می دهد.

 

 

میثم رحیمی بازدید : 409 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

امنیت ایمیل و چت

 

عمده ارتباط افراد در اینترنت بر پایه ایمیل و چت پایه ریزی شده است. روزانه بسیاری از افراد از طریق این دو راه ارتباطی، اقدام به مکاتبه یا مکالمه می کنند. اما چنانچه نکات امنیتی در این ارتباطات رعایت نشود، ارسال یک ایمیل و چت در حالت معمولی و بدون توجه به اصول امنیتی، با ارسال یک نامه معمولی و یا یک تلفن غیر امن، قابل مقایسه است. در این درس با توجه به اهمیت امنیت در این ارتباطات، به دلایل و روش های بالا بردن ضریب امنیتی در این ابزارهای ارتباطی می پردازیم.

امنیت در ایمیل
ارتباطات رسمی و حتی غیر رسمی بسیاری از افراد از طریق ایمیل برقرار می شود. نکاتی از جمله انتخاب رمز عبور مناسب برای آدرس ایمیل، از نکات اولیه‌ی محافظت از ایمیل و جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز به صندوق پست الکترونیکی به شمار می رود. لازم است رمز عبور ایمیل خود را حداقل سالی دو بار عوض کنید. تعویض رمز عبور را با ترکیبی از حروف، اعداد و علامت های خاص انجام دهید و هرگز از کلماتی که در فرهنگ های لغت موجود هستند، برای رمزعبور خود استفاده نکنید. همچنین در کنار آن لازم است از عدم وجود جاسوس افزارها، تروجان و سایر بدافزارهای احتمالی که می توانند اطلاعات ما را به یغما ببرند، مطمئن شوید. اسکن سیستم توسط نرم افزارهای ضد جاسوس افزار و ضد ویروس، برای اطمینان از این مورد توصیه می شود. توجه کنید که در مورد تمام این موارد در همین دوره به طور مفصل صحبت شده است.

افراد بسیاری از سرویس های رایگان ایمیل شرکت های بزرگی همچون یاهو، گوگل و مایکروسافت استفاده می کنند. اما توصیه می شود جهت امنیت بیشتر پست الکترونیکی تان از سرویسی استفاده کنید که از SSL بهره می برد. بدین منظور از جیمیل (Gmail) که سرویس ایمیل شرکت گوگل است، استفاده شود. این سرویس، امنیتی به مراتب بیشتر از سایر سرویس های پست الکترونیکی دارد، چرا که همواره از SSL برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

برای اینکه مطمئن شوید سرویسی که از آن استفاده می کنید از SSL برای برقراری ارتباطات رمزگذاری شده و امن، بهره می برد، هنگامی که صندوق پست الکترونیکی خود را باز می کنید به قسمت Address Bar مرورگر خود توجه کنید. چنانچه آدرس صفحه مربوطه با https شروع شود، سرویس مربوطه از ارتباط امن بهره می برد.

دقت کنید که لازم است صفحه ورود به صندوق پست الکترونیک شما نیز مبتنی بر https و رمزگذاری شده باشد. بدین ترتیب از رمز عبور شما نیز حفاظت می شود.

SSL اطلاعات صفحه را بین مبدا و مقصد رمزنگاری کرده و از دسترسی های غیر مجاز در میانه راه جلوگیری می کند. در رابطه با پست الکترونیکی نیز، در صورتی که سرویس ایمیل مربوطه فاقد SSL باشد، این امکان وجود دارد که اطلاعات رد و بدل شده در میانه راه توسط افراد غیر مجاز که در مراکز انتقال داده هستند، قابل دسترس شود. استفاده از SSL باعث می شود که ایمیل های ارسالی و دریافتی قبل از اینکه از کامپیوتر مبدا خارج شوند، کد شده و تنها در مقصد قابل خواندن باشند.

جیمیل که انتخاب ارتباط ایمیلی بر پایه SSL را به اختیار کاربر واگذار کرده بود و به صورت پیش فرض سرویس ایمیل را بر پایه‌ی http ارائه می کرد، چندی پیش ارائه‌ی سرویس پست الکترونیکی اش را به صورت پیش فرض در حالت https عرضه می‌کند.

اما برای اطمینان بیشتر در اکانت جیمیل به Settings بروید و در بخش General اطمینان حاصل کنید که گزینه Always Use https  فعال باشد و دکمه‌ی Save را بزنید.

اهمیت به روز رسانی سیستم عامل، مرورگر و نرم افزاهای مورد استفاده
برای اطمینان از امنیت ایمیل، به روز رسانی مرتب و مکرر سیستم عامل، مرورگر و نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم اهمیت ویژه ای دارند. بسته های به روز رسانی معمولا آخرین حفره های امنیتی نرم افزارها را پوشش می دهند و از سوء استفاده هکرها از این اشکالات پیشگیری می کنند. به همین جهت لازم است در جهت افزایش امنیت ایمیل از به روز بودن کامپیوتر، اطمینان حاصل کرد. به روز رسانی افزونه های مورد استفاده در مرورگر و نرم افزارهایی همچون جاوا، فلش پلیر و ادوبی ریدر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

میثم رحیمی بازدید : 377 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

امنیت مرورگرهای اینترنتی

مرورگرها تبدیل به اصلی ترین نرم افزاری شده اند که در کامپیوتر از آن استفاده می کنیم و روز به روز هم جای بیشتری در میان کاربران باز می کنند. شما باید یک یا چند مرورگر را بسته به اینکه به چه امکانات و قابلیت هایی هنگام گشت و گذار در اینترنت نیاز دارید، انتخاب و از آنها استفاده کنید. اما نکته مهم، امنیت است. اینکه چه مرورگری امنیت بیشتری برای شما به ارمغان می آورد و رعایت چه نکاتی از طرف شما ضریب امنیتی تان را بالا می برد، مواردی است که در این درس، فرا خواهید گرفت.

چرا امنیت مرورگر مهم است؟
بیشترین درصد حملات و صدمات نرم افزاری و امنیتی که ممکن است متوجه یک کامپیوتر شود، از جانب اینترنت خواهد بود و در کنار آن بیشترین نرم افزارهایی که در یک سیستم با اینترنت در ارتباط هستند، مرورگرها هستند. بنابراین هکرها و افرادی که قصد کلاهبرداری های اینترنتی و یا آسیب رساندن به کامپیوترها را دارند، بیشترین تمرکز را بر روی مرورگرها می گذارند. پس لزوم استفاده از مرورگری مناسب و امن در کنار دقت و توجه به جزئیات، راز امنیت مرورگر، سیستم عامل و مهمتر از همه اطلاعات شما به حساب می آید.

چه مرورگری استفاده کنیم؟
نخستین و مهمترین مساله در رابطه با امنیت به هنگام مرور وب، انتخاب مرورگر است. هر کدام از مرورگرهای موجود، امکانات و قابلیت های خاصی را در اختیار کاربر قرار می دهند. اما مطمئنا مهمترین نکته برای بسیاری از افراد، امنیت است. در کنار آن باید فاکتورهای سرعت مناسب و قابلیت های کافی را نیز مد نظر قرار داد. پس در نهایت باید بسته به نیاز، مرورگری را انتخاب کرد که امنیت، سرعت و قابلیت های بیشتری را به نسبت سایر مرورگرها در اختیار ما قرار بدهد.

همه‌ی مرورگرها در رابطه با این سه فاکتور، نقاط قوت و ضعفی دارند. اما برای رفع چنین نیازهایی، مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اُپرا، انتخاب هایی به مراتب بهتر از سایر مرورگرها به حساب می آید. هر چند ممکن است شما تا پیش از خواندن این درس فقط از اینترنت اکسپلورر استفاده کرده باشید، اما زمانش رسیده که مرورگرهای سریع تر و امن تری را هم امتحان کنید.

مرورگر فایرفاکس با سرعت مناسب و امکان نصب افزونه های مختلف، بهترین انتخاب برای افرادی است که امنیت را در کنار سرعت کافی و دسترسی به امکاناتی بی نهایت، می خواهند. اما در کنار آن مرورگر کروم، می تواند با ظاهری ساده تر و سرعتی به مراتب بیشتر، نیازهای کاربرانی که انتظار زیادی را از قابلیت های مرورگر خود نمی طلب اند، برآورده کند. مرورگر اُپرا نیز با سرعت مناسب و امنیت کافی، انتخاب خوبی برای افرادی است که ظاهری ساده و در عین حال آراسته را در کنار سرعت بالا، برای مرورگر خود می پسندند.

میثم رحیمی بازدید : 623 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

کار با جدول ها

 

درج جدول
درج جدول در نرم افزار Word یکی از مهم ترین بخش هایی است که برای مسلط شدن بر آن نیاز به تمرین کافی دارید.

در این درس، شیوه درج و ویرایش جدول های مختلف توضیح داده خواهد شد، اما بهتر است به مثال های این درس اکتفا نکنید و سعی کنید جداول متعددی را ترسیم کنید تا تسلط کافی پیدا کنید.

 

روش اول: تعیین خانه های جدول
ساده ترین شکل درج جدول، تعیین تعداد خانه های جدول است. شما تنها اندازه طول و عرض را مشخص می کنید و نرم‌افزار به صورت اتوماتیک جدول را برای شما درج می کند.

برای این کار از منوی Table گزینه Insert Table  را انتخاب کنید. در این صورت پنجره زیر باز می شود:

از بخش Number of columns تعداد ستون ها و از بخش Number of rows تعداد سطرهای جدول مورد نظرتان را انتخاب کنید. در صورتی که این پنجره را OK کنید، یک جدول ۵ در ۲ ترسیم خواهد شد.

نکته: اگر تعداد ستون های جدول ۱۰ یا کمتر از ۱۰، و اگر تعداد سطرهای جدول ۸ یا کمتر از ۸ باشد، می توانید جدول را به صورت ساده تری درج کنید. برای این کار از خانه های مربعی شکلی که با کلیک بر روی گزینه Table مشاهده می کنید، استفاده کنید. با حرکت ماوس بر روی این خانه ها، می توانید اندازه جدول را در بخش بالای آن ببینید و جدول مورد نظرتان را انتخاب کنید. در عین حال از روش قبلی هم می توان به صورت دستی، تعداد سطر و ستون را تنظیم کرد.

 

تغییر فاصله سطرها و ستون ها
برای تغییر فاصله هر سطر یا ستون، کافی است ماوس را بر روی خط مورد نظر برای جابجایی نگه دارید. وقتی شکل مکان نما به صورت زیر تغییر کرد، آنگاه کلیک چپ را نگه دارید و خط را به سمت چپ یا راست منتقل کنید.

تصویر جدید:

 

میثم رحیمی بازدید : 449 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

نگاهی کلی به گوگل داکس- بخش دوم

در درس گذشته شما با کلیات گوگل داکس آشنا شدید. در این درس شما با ساختار کلی گوگل داکس در زمانی که آدرس ایمیل و کلمه عبور خود را وارد کنید و بر روی دکمه Sign in کلیک کرده‌اید آشنا می‌شوید.

هم اکنون گوگل شمایل جدیدی از گوگل داکس را در جهت هماهنگی با دیگر سرویس های خود ارائه داده است که تمامی تصاویر این دوره آموزشی براساس شمایل جدید گوگل داکس است. برای همین اگر گوگل داکس شما با آنچه شما در این تصاویر مشاهده می کنید متفاوت است، باید کمی صبر کنید تا تغییرات لازم توسط گوگل برای حساب شما نیز اعمال شود.

به طور کلی صفحه اصلی گوگل داکس شامل سه قسمت است که در تصویر زیر با شماره های یک، دو و سه مشخص شده است:

- شماره ۱: کمتر کسی است که در دنیای اینترنت گردش کرده باشد و از موتور جستجوی گوگل استفاده نکرده باشد. در این قسمت شما جعبه ای را مشاهده می کنید که به کمک آن می توانید در بین فایل هایی که در گوگل داکس ذخیره کرده اید، جستجو کنید. این موتور جستجو به قدری قوی و دقیق است که اگر شما کلمه ای خاص مانند «درسنامه» را جستجو کنید، علاوه بر آنکه عنوان فایل ها را بررسی می کند، محتوای آنها را نیز بررسی می کند و اگر در هر یک از فایل های ذخیره شد کلمه «درسنامه» وجود داشته باشد، آنها را نیز در بخش نتایج جستجو نمایش می دهد، جالب است، نه؟!

اگر دقت کنید در جعبه جستجو کلمه Home نوشته شده است، این بدان معناست که شما در کل گوگل داکس جستجوی خود را انجام می دهید. اما اگر بخواهید که در بخش خاصی مانند سطل زباله جستجوی کنید، باید از طریق قسمت شماره ۲ که در ادامه توضیح خواهیم داد، گزینه Trash را انتخاب کنید و با انتخاب این گزینه، کلمه Home به Trash تغییر پیدا خواهد کرد.

میثم رحیمی بازدید : 594 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (1)

نگاهی کلی به گوگل داکس- بخش اول

در درس گذشته شما با اپلیکیشن های گوگل آشنا شدید که یکی از این اپلیکیشن ها، گوگل داکس بود. همانگونه که در مقدمه اشاره شد، گوگل داکس نمونه ای آنلاین از مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) است که توسط شرکت گوگل به صورت رایگان ارائه شده است.

تصویر بالا شمایل کلی از گوگل داکس است که با مراجعه به آدرس docs.google.com می توانید آن را مشاهده کنید. برای ورود به گوگل داکس و استفاده از امکانات فوق العاده آن شما باید حسابی در گوگل داشته باشید. اگر شما از کاربران یکی از سرویس های گوگل مانند جیمیل باشید به صورت خودکار در گوگل حساب دارید، اما اگر تاکنون از هیچ یک از سرویس های گوگل استفاده نکرده اید، باید در گوگل حسابی باز کنید تا بتوانید از سرویس های مختلف آن مانند گوگل داکس استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است که بر روی گزینه Sign Up که در قسمت بالای سمت راست صفحه ورود گوگل داکس مشاهده می کنید، کلیک کنید و یک حساب بسازید.

بعد از آنکه یک حساب در گوگل ساختید، شما می توانید با وارد کردن آدرس ایمیل و کلمه عبوری که انتخاب کرده اید به دنیای گوگل داکس راه پیدا کنید. اما قبل از آنکه به صورت جزئی به هر یک از بخش های گوگل داکس بپردازیم، بد نیست که نگاهی کلی به امکاناتی که این سرویس رایگان گوگل در اختیار ما می‌گذارد، بیاندازیم.

تصویر بالا بخشی از صفحه اول گوگل داکس است که نشان دهنده تمامی امکاناتی است که گوگل داکس در اختیار ما می گذارید و شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از این آیکون ها، توضیحات کاملی از کاربرد هر یک از این بخش ها را مشاهده کنید.

میثم رحیمی بازدید : 390 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

مروری بر اپلیکیشن های گوگل

قبل از آنکه سراغ گوگل داکس برویم بد نیست که به صورت کلی اپلیکیشن های گوگل که به Google Apps مشهور هستند را بررسی کنیم.

زمانی که شما یک حساب در گوگل داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان از اکثر سرویس های گوگل و اپلیکیشن های آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما از سرویس رایگان ایمیل گوگل به نام جیمیل استفاده کنید، به صورت خودکار در گوگل حساب خواهید داشت و نیازی به باز کردن حساب جدید برای استفاده از امکاناتی مانند گوگل داکس ندارید.

در این دوره آموزشی فرض را بر این می گذاریم که شما از سرویس ایمیل جیمیل استفاده می کنید و به همین دلیل نیازی به باز کردن حساب نیست. اگر شما جز آن دسته از افراد نیستید، به شما پیشنهاد می دهیم که از طریق این آدرس در جیمیل یک حساب جدید باز کنید و سپس در دوره «استاد بزرگی ایمیل و جیمیل» شرکت کنید تا با اهمیت و کارکردهای فوق العاده این سرویس آشنا شوید.

میثم رحیمی بازدید : 518 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

مـقدمـه

 

یکی از ابزارهای پر کاربردی که به صورت روزانه اکثر کاربران رایانه با آن سر و کار دارند ابزارهای ویرایش متن، ایجاد پرزنتیشن و یا کشیدن نمودارهای مختلف است. به عنوان مثال یک دانشجو و یا کارمند یک اداره غیر ممکن است که با نرم افزاری هایی مانند مجموعه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) کار نکرده باشد. مثلا پایان نامه خود را به کمک ورد (Word) ننوشته باشد و یا نمودارها و پاورپوینت برای ارائه در مقابل استاد راهنمای خود را طراحی نکرده باشد.

به همین دلیل نیاز به این دسته از ابزارها هر روز بیشتر احساس می شود و وجود همین تقاضای بالا باعث شده است که نمونه های آنلاین و آفلاینی شبیه به مایکروسافت آفیس در دسترس مردم قرار بگیرد که بهترین نمونه آنلاین آن گوگل داکس (Google Docs) است. مجموعه ای یگانه و بسیار کاربردی از شرکت گوگل که به کمک آن شما می توانید به صورت رایگان متن، نمودار، پاورپونت و... را ایجاد و ویرایش کنید.

در این دوره به آموزش این ابزار کارآمد و رایگان گوگل می پردازیم که در آن شما خواهید آموخت چگونه:

- فایل های خود را در گوگل داکس آپلود کنید.

- یک پرونده یا داکیومنت جدید ایجاد کنید.

- پرونده های خود را سازماندهی کنید.

- به فایل های متنی خود شکل و شمایل حرفه ای بدهید.

- فرم های آنلاین ایجاد کنید.

- پرونده های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

- به صورت همزمان و گروهی بر روی یک پرونده کار کنید و آن را تغییر دهید.

و ده ها مورد دیگر که با پایان رساندن این دوره آموزشی آنها را خواهید آموخت.

پس با ما باشید تا با دنیای جدید از نوع مایکروسافت آفیس اما با طعم گوگل آشنا شوید و با استفاده از ابزار گوگل داکس طعم جدیدی به دنیای مدیریت متن ها، نمودارها و پرزنتیشن های خود بدهید.

نکته: اگر شما گوگل درایو را فعال کرده باشید، ممکن است با گزینه های متفاوتی در صفحه اصلی گوگل داکس مواجه شوید؛ هر چند که این تفاوت ها تنها در مورد صفحه اصلی گوگل داکس صادق است و شامل بخش های داکیومنت، پرزنتیشن، ترسیم و فرم نمی شود.

میثم رحیمی بازدید : 437 یکشنبه 11 تیر 1391 نظرات (0)

تعریف انتخاب رمز عبور مناسب و سوالات امنیتی

حریم خصوصی، واژه ای که با پیشرفت تکنولوژی تعریف جدیدی پیدا کرده است. واژه ای وسیع که حفظ آن هم دقت و معلومات خاص خود را می خواهد. حفظ حریم خصوصی و یا به تعبیر دیگر امنیت اطلاعات را از جنبه های مختلفی می توان بررسی کرد. اما اشتباه نکرده ایم اگر رمزهای عبور را سربازان خط مقدم مقابله با سارقان اطلاعات و هویت بنامیم. به همین خاطر است که اولین درس به این موضوع اختصاص یافته است. در ادامه به بایدها و نبایدها در انتخاب رمز عبور و نکات مهم در این مورد می پردازیم.

اجزای یک رمز عبور قوی
حتما این اصل ساده اما مهم را می دانید که یک رمزعبور باید به قدر کافی مشکل باشد تا یک برنامه کامپیوتری رمزشکن نتواند آن را به راحتی حدس بزند.

  • رمزعبور باید طولانی باشد: رمزعبور هر چه طولانی تر باشد، احتمال اینکه یک برنامه کامپیوتری بتواند آن را حدس بزند کمتر می شود. سعی کنید رمز عبورتان حداقل ده حرف داشته باشد. البته بعضی افراد از رمزهایی شامل چند کلمه که با یا بدون فاصله پشت سر هم آورده می شوند، استفاده می کنند که اغلب به آنها عبارتِ رمز گفته می شود. ما نیز توصیه می کنیم تا آنجایی که برنامه یا سرویس مورد استفاده به شما اجازه می دهد، رمزعبور خود را طولانی انتخاب کنید.
  • رمزعبور باید پیچیده باشد: علاوه بر طول، پیچیدگی نیز از کشف رمز توسط نرم افزارهای رمزشکن- که ترکیبی تصادفی از حروف را کنار یکدیگر قرار می دهند- جلوگیری می کند. پس در صورت امکان سعی کنید رمزعبور شما شامل حروف بزرگ انگلیسی، حروف کوچک انگلیسی، اعداد و علامت هایی مثل نقطه و کاما باشد. ضمنا یک رمزعبور می بایست به قدر کافی مشکل باشد تا افراد نتوانند آن را حدس بزنند.
  • رمزعبور را باید بتوان به خاطر سپرد: اگر شما نتوانید رمزعبور خود را حفظ کنید و آن را جایی بنویسید، احتمالا آن را دو دستی به کسی که به خانه، کیف پول و یا حتی سطل آشغال دفتر شما دسترسی دارد، تقدیم کرده اید. راه های زیادی برای ایجاد و نگهداری رمزهای عبور طولانی که بتوان آنها را حفظ کرد وجود دارد. اما امکان استفاده از نرم افزارهایی مثل «LastPass» که این کار را برای شما به خوبی انجام می دهند، نیز وجود دارد. البته استفاده از نرم افزارهایی مانند Microsoft Word برای این کار مناسب نیست. رمزعبور این فایل ها توسط نرم افزارهای رایگانی که در اینترنت نیز پیدا می شوند قابل بازیابی است. این مورد آنقدر اهمیت دارد که در یک درس مجزا به آن به طور کامل پرداخته شده است (درس آشنایی با نرم افزارهای مدیریت رمز عبور).
  • رمزعبور نباید شخصی باشد: رمزعبور نباید هیچ ارتباطی با شخصیت شما داشته باشد، بنابراین از انتخاب کلمات یا عباراتی که قسمتی از اطلاعات شخصی شما هستند مانند نام، شماره کارت ملی، شماره تلفن ها، اسم فرزندان، روز تولد یا هر چیزی که ممکن است افراد دیگر درباره شما بدانند، پرهیز کنید.
  • رمزعبورتان را مخفی نگه دارید: همیشه هنگام وارد کردن رمزعبور به افرادی که ممکن است آن را از روی شانه شما بخوانند توجه کنید. همچنین به جز در موارد کاملا ضروری رمزعبور خود را به هیچ کس نگویید. اگر هم مجبور بودید که آن را به دوست، هم کلاسی یا یکی از اعضای خانواده بگویید، ابتدا آن را به یک رمزعبور موقتی تغییر دهید و به شخص مورد نظر بدهید. پس از اتمام کار، آن را به حالت قبل بازگردانید. البته، اغلب اوقات راه های دیگری مانند ایجاد یک رمز عبور جداگانه در حساب خود وجود دارد که در صورت امکان بهتر است از این روش ها استفاده کنید. یک رمزعبور می بایست به گونه ای انتخاب گردد که اگر کسی آن را دانست، حداقل ضرر را برایتان به همراه داشته باشد.
  • رمزهای عبور نباید یکسان باشند: از یک رمز عبور برای بیش از یک حساب استفاده نکنید، زیرا اگر کسی آن را بفهمد به تمام اطلاعات شما دسترسی پیدا خواهد کرد. فرض کنید رمزعبور کامپیوتر و ایمیل شما یکسان است، حال اگر کسی بتواند کامپیوتر شما را «هک» کند یا به طریقی رمز آن را بدست آورد، به ایمیل شما نیز دسترسی خواهد داشت.
  • رمزهای عبور را به صورت دوره ای عوض کنید: توصیه می شود رمز عبور خود را به طور منظم حداقل هر 3 ماه یک بار عوض کنید. زیرا به مرور زمان احتمال اینکه دیگران رمز عبور شما را بفهمند، افزایش می یابد (طبیعی است اگر من رمزعبور خود را 10 سال عوض نکنم به جز خواجه حافظ شیرازی، بقیه آن را خواهند فهمید). همچنین اگر کسی بدون اطلاع شما رمزعبورتان را دزدیده باشد تا زمانی که آن را عوض نکنید، از رمزعبور استفاده می کند.
میثم رحیمی بازدید : 520 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

کار با صفحات و شیوه های نمایش یک سند

 

در درس های قبل با گزینه های مربوط به زبانه Home آشنا شدیم. در این درس با نخستین بخش از زبانه Insert و همچنین مهم ترین گزینه های زبانه View آشنا خواهیم شد.

 

کار با صفحات
نخستین بخش از منوی Insert، کار با صفحات است که در بخش Page در تصویر زیر نشان داده شده است.

اضافه کردن سربرگ (صفحه روی جلد) در صفحه نخست
برای تنظیم یک مجموعه نوشتاری در نرم افزار Word، تهیه یک سربرگ و یا صفحه روی ضروری به نظر می رسد.

برای این کار از گزینه Cover Page استفاده کنید و از نمونه سربرگ های موجود، یک سربرگ را انتخاب کنید.

بعد از درج سربرگ، نخستین کار ویرایش عبارت های نوشته شده است. در این سربرگ ها عبارت هایی همچون Type of document title و Type of document subtitle نوشته شده که با کلیک بر روی آنها، می توانید «عنوان» و «زیر عنوان» مورد نظرتان را به جای آن درج کنید.

برای حذف سربرگ ایجاد شده کافی است از منوی Cover Page گزینه Remove current cover page را انتخاب کنید.

ایجاد صفحه خالی
برای ایجاد یک صفحه خالی بین دو صفحه، از گزینه Blank Page استفاده کنید. طبیعی  است که به تعداد کلیک بر روی این گزینه، صفحه خالی در سندتان ایجاد می شود.

 

تعداد صفحات : 31

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 310
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,065
  • بازدید ماه : 1,065
  • بازدید سال : 37,159
  • بازدید کلی : 295,440